سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هوش مالی چیست

معمولا آموزش مسائل مربوط به امور مالی در سیستم آموزشی کشورهای مختلف نادیده گرفته می شود اما با توجه به نقش مهم پول و نحوه مدیریت آن در زندگی همه ما، آگاهی بخشی درباره امور مالی شخصی مساله ای است که باید از سنین کودکی به آن پرداخته شود و هر کسی باید کاملا مطمئن شود که از آموزش های لازم در زمینه مسائل مالی برخوردار شده است.

 

اگر این آموزش ها را از خودمان شروع کنیم و درباره امور مالی شخصی خودمان و نحوه مدیریت آنها آموزش ببینیم می توانیم آگاهی هایمان را به نسل های بعد نیز منتقل کنیم و به این ترتیب هم خودمان و هم فرزندانمان راه های جدید و تازه ای برای مدیریت هر چه بیشتر و بهتر درآمدها و دارایی هایمان باشیم. در این مقاله به بررسی جدیدترین روش های تقویت هوش مالی می پردازیم تا بدانیم چطور هر کسی می تواند امور مالی شخصی اش را به بهترین و موثرترین نحو مدیریت کند.

 

1- خواندن کتاب ها و مجلات مرتبط

فرقی نمی کند که به شکل معمولی و مرسوم کتاب دست بگیرید و مطالعه کنید یا محتواهای دیجیتالی را برای خواندن انتخاب کنید؛ در هر صورت مطالعه کردن راهی عالی و موثر برای رشد دانش مالی شما محسوب می شود. کتاب هایی مثل “انتقال کل پول ” و “سرمایه گذاری هوشمند ” همه نکات لازم از چگونگی پرداخت بدهی ها گرفته تا انتخاب برنامه های سرمایه گذاری موفق را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهند. با صرف هزینه بسیار کمی برای خرید این قبیل کتابها به راحتی می توانید از راهنمایی های عملی برخوردار شوید و تکنیک های مفید و موثر در بهبود شرایط مالی را یاد بگیرید.

 

علاوه بر این، مجلاتی هم هستند که آموزش های مفیدی درباره نحوه پرداخت بدهی و کسب درآمد بیشتر در اختیارتان می گذارند. (مثل این مجله یا این یکی) مطالعه کردن روشی بسیار مناسب و موثر برای برای افزایش سواد مالی کودکان و بزرگسالان است. پس همین الان به یک کتاب فروشی بروید و کتاب های مرتبط با امور مالی را تهیه و شروع به خواندن کنید!

ادامه مطلب....