سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع کم خونی

با توجه به اینکه کم خونی ممکن است در مراحل اولیه علائمی نداشته باشد لذا افراد کم خون باید بیش از پیش مراقب سلامتی خود باشند و از پیشرفت این بیماری جلوگیری کنند. در این مطلب با کمک چند مجله معتبر پزشکی از سرتاسر دنیا، شما را با انواع کم خونی، دلایل، نشانه ها و جدیدترین روشهای درمان با توجه به نوع آن و همه نکات ضروری دیگر در این مورد آشنا میکنیم.
انواع کم خونی1-کم‌خونی ناشی از کمبود آهنرایج‌ترین نوع کم‌خونی است که ناشی از رژیم نامناسب غذایی، مصرف زیاد چای، وجود کرم در معده و کمبود خون در دوران قاعدگی رخ می‌دهد.
دلایلاین کم خونی هنگامی رخ می‌دهد که نرخ جذب آهن از نرخ مصرفش کمتر باشد. دلایل این امر نیز به شرح زیر است:
کم‌خونی مزمن: بخاطر طولانی شدن قاعدگی، خونریزی روده و یا وجود کرم در معده کودکان رخ می‌دهد.افزایش مصرف آهن: در دوران بارداری، بخاطر رشد سربع جنین، مادر باید آهن بیشتری مصرف کند.کاهش جذب آهن.علایم و نشانه‌هاخستگی، ضعف، تنگی نفس، ملتهب شدن و درخشنده شدن زبان. همچنین خونریزی شدید قاعدگی یا درد در ناحیه شکم از علایم این نوع کم‌خونی است.
درماننوع درمان به میزان شدت کم خونی وابسته است. ممکن است از دارو، جراحی و یا تغییر رژیم غذایی برای درمان استفاده شود. در موارد شدید نیاز است که در بیمارستان بستری شوید و تحت درمان قرار بگیرید (انتقال خون، آهن درمانی و …)
در معرض خطر!کودکان و زنان و بزرگسالانی که دچار خونریزی داخلی شده‌اند در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

ادامه مطلب....