سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خود هیپنوتیزم چیست؟

هیپنوتیزم چیست؟

هیپنوتیزم دقیقا چیست؟ تعاریف متعددی در این مورد وجود دارد، انجمن روانشناسی آمریکا هیپنوتیزم را فعل و انفعال مشارکتی توصیف می کند که در آن شرکت کننده به پیشنهاد هیپنوتیزم کننده پاسخ می دهد.

 

هیپنوتیزم در نتیجه اعمال رایج شناخته می شود، جائیکه مردم سریعاً اعمال مضحک و غیر معمول انجام می دهند، از نظر بالینی اثبات شده است که هیپنوتیزم برای امورپزشکی و درمانی نیزمفید است، مخصوصاً به طور قابل ملاحظه ای درد و اضطراب را کاهش می دهد. حتی برای کاهش علائم زوال عقل انجام هیپنوتیزم را پیشنهاد می دهند.

 

هیپنوتیزم چگونه کار می کند؟

هنگامی که کلمه هیپنوتیزم را می شنوید، چه چیزی به ذهنتان می آید؟ شاید مانند بسیاری از مردم، این تصویر به ذهنتان بیاید که فردی شریر جلویتان ایستاده و ساعت جیبی را در مقابلتان به عقب جلو می چرخاند.

 

در حقیقت، هیپنوتیزم شباهت کمی به این تصاویر کلیشه ای دارد. به گفته روانشناس، جان کیل استروم، “هیپنوتیزم کننده به صورت فردی هیپنوتیزم نمی کند، بلکه هیپنوتیزم کننده نوعی مربی یا معلم است که به شخص هیپنوتیزم شونده کمک می کند.”هیپنوتیزم اغلب شکل خلسهای است، شبیه خواب، بهتر است آنرا به صورت حالتهای مشخص شدهای از جمله توجه متمرکز، افزایش تلقین پذیری و آهنگهای خیالی بیان کرد. افرادی که هیپنوتیزم میشوند به نظر می رسد خواب آلود و گیج هستند، اما در واقع، آنها در وضعیت فوق آگاهند.

 

در روانشناسی، هیپنوتیزم گاهی اوقات هیپنوتراپی نامیده می شود و برای مقاصدی از جمله کاهش و درمان درد کاربرد دارد. هیپنوتیزم معمولا توسط یک درمانگر آموزش دیده انجام می شود که از تجسم و تکرار کلامی برای ایجاد حالت هیپنوتیزم استفاده می کند.

ادامه مطلب....