سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش های درمان اضطراب مردان

این مطلب نتیجه جدیدترین تحقیقات مجلات معتبر پزشکی دنیا در زمینه روش درمان اضطراب در مردان است. درمان اضطراب در زنان و مردان کاملا متفاوت است و پیشنهاد می شود به هیچ وجه به روشهای غیر اصولی و غیر علمی و عمدتا قدیمی که در اکثر وبسایت های فارسی می بینید اعتماد نکنید.

 

آیا مردان و زنان در اضطراب متفاوت اند؟

دلایلی که چرا مردان نسبت به زنان کمتر از اضطراب رنج می برند، بسیارند اما عوامل بیولوژیک نقش مهمی دارند. دکتر محمد کباج، استاد علوم پزشکی و علوم اعصاب دانشگاه ایالتی فلوریدا، می گوید: در مردان، هورمون مردانه تستوسترون، بدن را در برابر اضطراب حفظ می کند. تستوسترون گاما آمینوبوتیریک اسید و سروتونین، دو ماده شیمیایی مغزی (انتقال دهنده های عصبی) را افزایش می دهد که در افراد مضطرب پایین است. تستوسترون همچنین فعالیت آمیگدال، در زمان واکنش جنگ و گریز را کاهش می دهد. علاوه بر این، ترس و اضطراب را کاهش می دهد. در نهایت، تستوسترون باعث آزاد شدن هورمون کورتیزول می شود. (این هورمون در پاسخ به استرس ترشح می شود.)علائم اضطراب در مردان

فردی دچار اختلال اضطراب عمومی است که چندین ماه حالت نگرانی و اضطراب داشته باشد.(در روان پزشکی این مدت حداقل 6 ماه است اما شما نیاز به یک تایمر دقیق برای تشخیص بیماری ندارید.) نگرانی یا اضطراب بیش از حد، ناراحت کننده و کنترلش سخت است و اغلب توانایی کار در منزل، محل کار یا موقعیت های اجتماعی را تحت تاثیر قرار می دهد. در اینجا برخی از علایم یا رفتارهای رایج در این اختلال آورده شده است:

 

احساس بی قراری

داشتن تنش عضلات

عدم تمرکز و کاهش قدرت یاد آوری

مشکل در هنگام خواب رفتن و حین آن. احساس خستگی کردن بعد از بیدار شدن

اجتناب از فعالیت هایی که ممکن است بد شکل بگیرند (حتی اجتناب از ریسک های کوچک)

صرف هزینه های زیاد برای آماده سازی رویدادهایی که می تواند نتیجه منفی داشته باشد

مشکل در تصمیم گیری های روزانه (ممکن است حتی برای خرید رفتن هم دو دل باشید!)

مشکوک و مردد بودن نسبت به حرف های دیگران

افرادی که اختلال اضطراب عمومی دارند ممکن است علائم جسمی مانند علائم بیماری های قلبی، بیماری های تنفسی، بیماری های گوارشی و بیماری های پزشکی دیگر را هم تجربه کنند.

ادامه مطلب....