سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علت خارش دست و روش درمان

6 دلیل که باعث خارش دست می شوند1-اگزما (درماتیت آتوپیک)اگزما (درماتیت آتوپیک) یک بیماری پوستی غیر مسری است که باعث بروز خارش می شود. این یک بیماری ژنتیکی است که بر توانایی پوست در محافظت مقابل باکتری ها و آلرژن ها تأثیر می گذارد. بیش ترین افراد حساس کسانی هستند که دارای سابقه خانوادگی درماتیت آتوپیک، آسم یا تب یونجه هستند.
در نوزادان بصورت پوست خشک، فلس مانند و همراه با خارش در ناحیه سر، پیشانی و گونه ها دیده می شود. کودکان بزرگ تر دارای بثورات در ناحیه آرنج، زانو و باسن هستند.
بدون درمان اگزما، ممکن است کودک به علت خارش شدید، برای خوابیدن مشکل داشته باشد. خارش دائمی ممکن است باعث عفونت پوست شود.اگزما نمی تواند درمان شود اما می تواند از طریق داروهای تجویزی، مراقبت از پوست، مدیریت استرس و درمان آلرژی های غذایی کنترل شود. افراد مبتلا به اگزما اغلب به شیر، آجیل و صدف حساسیت دارند. تمیز و مرطوب نگه داشتن پوست از عود مجدد جلوگیری می کند.
مراقبت توصیه شدهباید به داروخانه یا درمانگاه محلی مراجعه کنید. درمان معمول برای اگزما آتوپیک شامل اجتناب از عوامل تحریک کننده و دیگر عوامل، استفاده از مرطوب کننده ها برای جلوگیری از التهاب و همچنین کرم های استروئیدی و پمادها در زمان وقوع التهاب است.

ادامه مطلب....